Beta update wieder rückgänging machen

Hallo,

ich hab mir vor ein paar tagen das Beta update der 8kx draufgemacht (um es mal mit 90 Hz zu testen) und auch die nvidia treiber. Funktioniert alles tadellos

Aber als ich versuchte das ganze wieder rückgängig zu machen hatte ich nur noch Probleme ( DP Port nicht angeschlossen usw.)

Habe die aktuelle Firmware manuell installiert und auch den letzten Nvidia Treiber. Nach dem das PiTool neu startet macht es wieder ein Firmware update und auch erfolgreich, Aber die 8KX sagt nur noch Fehler 10500 oder 10600. Ich habe es erst wieder zum laufen bekommen nachdem ich wieder die Beta und den Januar Treiber von Nvidia installiert habe.

Die ganzen Ordner unter AppData habe ich alle gelöscht aber nix hilft.

Mein Sytem :

RTX 3090
CPU: Intel 10900KF
RAM: 32GB

hat jemand eine Idee?

Translated - using Yandex

A few days ago I made the beta update of the 8kx (to test it with 90 Hz) and also the nvidia drivers. Everything works perfectly

But when I tried to undo the whole thing I only had problems (DP port not connected, etc.)

Have installed the current firmware manually and also the last Nvidia driver. After the PiTool restarts it makes a firmware update again and also successful, But the 8KX only says error 10500 or 10600. I didn’t get it up and running again until I reinstalled the Nvidia beta and January driver.

All the folders under AppData I have deleted all > but nothing helps

RTX 3090
CPU: Intel 10900KF
RAM: 32GB

does anyone have an idea?

Welcome to the OpenMR Forum!

Have you tried flashing Firmware from April? M298 beta?

Otherwise I would suggest filing a Ticket with Support.

Willkommen im OpenMR Forum!

Haben Sie versucht, Firmware von April zu blinken? M298 beta?

Andernfalls würde ich vorschlagen, ein Ticket mit Unterstützung einzureichen.

2 Likes

no I haven’t tested that yet, but I’ll do it tomorrow, thank you and I’ll report whether it works

2 Likes

Thank you, it works normally again and I can operate it with the normal firmware again and use the latest NVIDIA drivers.
The reason for the test was: whether I see a difference between 90Hz and 75 Hz. But I don’t see any difference. So I prefer to use the latest NVIDIA drivers.

1 Like

Your very welcome! Glad to hear you have it working again. :beers::sunglasses::+1::sparkles:

1 Like